Engelse hond eet kerstverlichting op

19-12-2012

 Een hond uit het Engelse Southampton heeft de kerstlampjes van zijn bazin opgegeten. De versieringen moesten operatief worden verwijderd.

De 7-jarige Charlie had eerder al een sjaal opgegeten. Ook toen moest het dier onder het mes. Bazin Sharon Fay had deze keer niets door. Pas toen ze een paar afgekauwde lampjes onder de boom vond, wist ze wat er aan de hand was.

“Ik ging er vanuit dat de actie met de sjaal een eenmalig ongelukje was, en had echt geen idee dat hij het weer zou doen. Ik heb mijn hele leven honden gehad, maar geen één heeft ooit dit gedaan”, aldus de vrouw tegen de krant.

Op de röntgenfoto’s die in de dierenkliniek werden gemaakt, was naast een slinger kerstversiering ook een schoenveter te zien. De dierenarts was verbijsterd.

“Ik heb hier veel honden gehad die gekke dingen hadden ingeslikt, maar het is de eerste keer dat we een hond behandelen die feestverlichting heeft opgegeten”.

Charlie heeft er verder geen verwondingen aan overgehouden. Voorlopig moet hij wel rust houden.



Tags: , , , ,

Geef je mening