Martin Gaus uit zich over hondenreclame

20-11-2011

 martin gaus over hondenreclame

Een nieuwe vorm van reclame moet je huisdier aan gaan spreken. Nestlé Purina PetCare is de maker van de hondenreclame: een hoge toon moet er voor zorgen dat honden reageren op de reclame.


Een nieuwe vorm van reclame moet je huisdier aan gaan spreken. Nestlé Purina PetCare is de maker van de hondenreclame: een hoge toon moet er voor zorgen dat honden reageren op de reclame.

In de reclame zitten 3 geluiden verwerkt. (video hiernaast). Een bad-eend, ping én een hoog toontje dat net boven het gehoor van de mens ligt. De eerste twee geluiden kunnen wij als mens horen, het laatste geluid kunnen alleen de honden horen.

Lol voor honden

Olivier van Kleef van Nestlé vertelt: “De geluiden zijn niet schadelijk voor de hond en zijn getest door de onderzoeksafdeling van het bedrijf.” Wat zijn de reacties van de honden? “Ze springen op en gaan kwispelend voor de TV staan.”

Doel van de reclame is dat ‘baas en hond 25 seconden plezier hebben’.In Oostenrijk en Duitsland loopt de campagne al, met succes.

Werkt het?

Hondenkenner Martin Gaus denkt dat het goed mogelijk is dat de reclame werkt. Hij vraagt zich wel af of de zender dit geluid aan kan. “Geluiden die wij als mens niet horen, zullen ook niet worden uitgezonden.”

Test het zelf!

Hoe reageert jouw hond? Wij zijn benieuwd!



Tags: , ,

Geef je mening